mandag den 31. marts 2008

På den igen

Ja, så var den pause ovre, og det er igen blevet tid til en ny men sidste omgang 23 ting. Jeg kiggede lidt på opgave 18, og som den stræber jeg nu er, overvejde jeg en kort overgang at lave begge opgaver, selvom der tydeligt stod, at man kun skulle lave enten opgave a eller b. Jeg læste lidt om de to opgaver, og så forsvandt min indre stræber lige så langsomt. Ikke fordi opgaverne virkede svære, for det gjorde de absolut ikke, tværtimod. Men den indre stræber forsvandt fordi, at opgave a, altså det med billederne, ikke virkede som noget, jeg på noget tidspunkt ville få brug for. Til gengæld kunne jeg hurtigt se fordele ved opgave b om videoer på nettet. Nu bruger jeg allerede Youtube utroligt meget, men har aldrig gjort andet end at søge videoer frem, og så se dem. Jeg har tit set de samme film igen og igen, men har søgt dem frem hver gang. Nu er jeg så pludselig blevet præsenteret for en side, hvor jeg gratis kan oprette mig, og så gemme alle mine yndlingsvideoer og se dem igen og igen uden at skulle søge dem frem. Genialt, selvom jeg har en snigende mistanke om, at man kan nøjagtig det samme på Youtube. Jeg har bare aldrig fået taget mig sammen til at finde ud af det.

Selve opgaven med at finde videoer var også nem. Stræberen i mig tittede igen kort frem, og jeg fulgte troligt den stillede opgave og søgte på Library. Jeg fandt en video med Cookie Monster fra Sesame Street. Jeg sidder pt ved en computer uden lyd, så jeg har ingen anelse om, om den rent faktisk er sjov. Den må tiden vise. Til de næste videoer var der overhovedet ingen tvivl. Jeg ville finde dem med Achmed the Dead Terrorist. Jeg havde jo allerede læst videre, og set at mine foretrukne videoer ville komme til at ligge som en widget inde på min blog. Nu har jeg allerede omtalt Achmed, og nu kunne jeg pludselig endnu nemmere præsentere ham for eventuelle læsere af min blog, (hvis der da overhovedet findes nogen, suk) med et direkte link til selve videoen. Han er bare for grineren, ham den kære Achmed.

Alt i alt en nem opgave, og det har præsenteret mig for en side, jeg helt klart vil komme til at bruge rigtig meget fremover. Det eneste der skulle få mig væk fra denne side er, hvis jeg på et tidspunkt får taget mig sammen til at undersøge, om jeg kan det samme på Youtube. Hvis det viser sig at være muligt, så skifter jeg over til Youtube. Ikke fordi Youtube nødvendigvis er bedre, men fordi det er den, jeg allerede bruger og kender. Vanens magt er en svær ting at ændre på.

2 kommentarer:

Ann sagde ...

Hej Christina

Jo,jo - du har skam læsere :-)

Louise sagde ...

Endnu en læser siger hej :-)
Vi er ikke startet på 23 ting hos os endnu, så det er rart at følge lidt med her.