fredag den 18. januar 2008

LibraryThing

Så er denne uges opgave også endelig gennemført. Jeg fik ret hurtigt oprettet min profil på LibraryThing. Det var ret nemt. Da jeg så skulle til at lægge bøger ind, blev det straks lidt sværere. Ikke rent teknisk, men hvor på mine svulmende boghylder derhjemme skulle jeg starte? Nå jeg valgte at starte med det nyeste læst først.

Derefter ville jeg gå i gang med mine Stephen King bøger, alle ca 100 stk. Det bliver hurtigt til ret mange, når man vil have dem på både engelsk og dansk. Jeg tænkte det ville være ret nemt bare at søge på hans navn, og så ellers baer gå i gang med at klikke ned ad listen. Men nej der blev jeg hurtigt klogere. Når man har valgt en bog, og klikket den ind på sin egen liste, skal man starte helt forfra med at søge. Efter hver eneste bog. Jeg har i hvert fald endnu ikke fundet en anden måde at gøre det på. Det er for mig et ret stort minus ved en ellers umiddelbart god side. Jeg kan i hvert fald godt lide ideen bag siden.

Idag fik jeg så endelig tid til at kigge på opgave B. Med en så udførlig vejledning (tak Ann), så var det hurtigt ordnet. Det er rart at man kan personalisere sin blog på den måde. Så kan andre, der ser min blog, få inspiration til nye bøger, og jeg kan få nye ideer ved at kigge på deres blogs. For at man virkelig skal få glæde af denne widget (man lærer nye fine ord hver dag), skal der nok være mere end 5 bøger i mit bibliotek på LibraryThing. Jeg tror, at jeg vil bruge en dag derhjemme med min computer inde foran mine bogreoler, så jeg kan få alle bøger med. Det er også ret fedt, at man kan vælge forskellige forsider, så den udgave der ligger på nettet er magen til den man har derhjemme.

Alt i alt en rigtig god side, der virkelig taler til min indre lille bibliotekar-nørd.

1 kommentar:

JALO sagde ...

Hej C
Hvad læser du ellers?? Har du gode ideer? Jeg er ikke god til at læse på engelsk og er derfor lidt i bekneb for god fantasy litt. Har dog læst Harry Potter på engelsk, men da jeg forsøgte mig med Anne Mccaffery og en anden engelsk fantasy, så blev det lidt for svært. Mccaffery har jeg så siden hørt som lydbog (på engelsk), men lige nu mangler jeg noget ordentligt at læse i.
Kender du Terry Goodkind? Eller Raymond E. Feist? Eller Trudi Canavan?
Skulle være ok fantasy - men er desværre IKKE oversat til dansk.

Hilsener fra Jalo