mandag den 21. januar 2008

Musik på nettet

Musik på nettet, det er nu en skøn ting. Jeg har før prøvet at downloade musik fra netmusik, så det var ikke nyt for mig. Det dejlige og nye ved denne gennemgang er, at jeg endnu ikke har haft held til at få det over på min mp3. Men igen var der en dejlig brugsvejledning, så jeg fandt ud af, at min fejl var, at jeg ikke havde fået udpakket filerne. Jeg fulgte vejledningen, og nu er både den sang jeg hentede idag, og to sange jeg hentede for noget tid siden lagt over på min mp3. Skønt.

Med hensyn til opgave 11, har jeg bestemt mig for at prøve begge sider, og så vælge hvilken jeg foretrækker. Idag startede jeg med Deezer, fordi der ikke skulle downloades et program. Det var nemt at registrere sig som bruger, men alt er som sagt nemt, med en detaljeret vejledning. Da jeg så skulle begynde at finde sange, opdagede jeg det geniale ved sådanne sider. Jeg ser meget engelsk MTV og der bliver spillet mange musik fra mange bands, der af forskellige årsager ikke er nået til Danmark endnu. Jeg begyndte at søge lidt, og fandt hurtigt nogle af de rigtig gode bands og sange, som endnu ikke er blevet opdaget i Danmark eller hvor der er kæmpe kø på deres cder. Nu kan jeg bare gå ind på nettet og høre dem lige så tit jeg vil. Super.

Jeg har allerede stiftet bekendtskab med det at streame musik fra nettet. Efter at have døjet med meget dårlige signaler på en almindelig radio, prøvede jeg en dag i efteråret at surfe lidt rundt på nettet, og opdagede at Skala.fm (min yndlings lokalradio) streamede hele deres daglige program fra deres hjemmeside. De har nogle meget gode værter, og deres musik er også ok, så jeg fik et login (krav for at få det i en god kvalitet), og bruger den tit på arbejdet, når jeg har kontortid. Jeg arbejder bare bedst med noget godt musik i ørerne. Nu vil jeg prøve at give Deezer en chance. Jeg kunne ikke komme ind på smartradio-delen, så det må jeg prøve en anden dag. Det er genialt fundet på, at når der bliver spillet en sang, jeg ikke kan lide, kan jeg bare sige det, og så spiller de den ikke igen. Jeg vender tilbage senere, når jeg har prøvet smartradio på Deezer og Last.fm.

1 kommentar:

Ann sagde ...

Hej Christina

Dejligt at høre...eller rettere læse...at musik-delen har fungeret godt:-)

Vi ses i morgen!