fredag den 4. januar 2008

Billeder på Flickr

Så er jeg igang igen efter julen, og vil arbejde videre med Flickr. Det var min plan, at lægge alle mine feriebilleder fra min New York tur ind, så venner og familie kan se dem. Da jeg begyndte at undersøge, hvordan man lægger billeder ind, så jeg, at det faktisk kan lade sig gøre at sende dem som mail, så man kan uploade en gruppe billeder i stedet for at uploade dem enkeltvis. Fedt tænkte jeg, for billederne fra min venindes kamera har jeg fået sendt som mails. 22 mails i alt med ca 20 billeder i hver mail. Ok hun er ret ivrig med sit kamera, og mange af dem er mærkelige bygninger, fordi hun er ret arkitekturtosset.

Jeg har nu prøvet med en enkelt af de mails, og det fungerer. Man kan endda navngive billederne, inden man sender mailen. Man skal bare skrive det, de skal hedde i mailens titelfelt. Skidesmart. Det er betydeligt nemmere, end at kopiere hvert billede over på min computer enkeltvis. Meget langsommeligt arbejde. Nu mangler jeg så bare at finde ud af, hvordan min familie og venner får lov til at se billederne. Det står nok et eller andet sted.

Ingen kommentarer: